Kendin Yap
Hayat hack'leri, ustalık sınıfları, faydalı ipuçları, tarifler.
Ev » Elektronik » “Sıfır” ve “toprak”: temel fark nedir?

Tarihsel olarak öyle oldu ki, Rusya Federasyonu'nda ve sınır eyaletlerinde, nötr iletken toprak döngüsüne bağlandığında topraklama prensibi kullanılıyor. Pek çok kişinin "meşru" bir sorusu olabilir: Eğer birbirleriyle temas halindelerse neden bu kadar çok kablo çekiyorlar - her yere çift kablo (faz ve sıfır hattı) çekmek yeterli ve sıfırdan topraklamak mümkün olacak tel! Bununla birlikte, sorunun bu formülasyonu, bu çözümü yalnızca işe yaramaz bir oyuncağa değil, bazı durumlarda oldukça tehlikeli bir girişime dönüştüren bir teknik nüansı gizlemektedir.

Sıfır ve toprak - temel fark nedir?

Sabırsız olanlar ve "cevaba bakmak" isteyenler için size önceden bir "sır" anlatacağım - temel fikir, nötr telin toprağa nerede bağlandığıdır. Topraklama iletkenini (sarı-yeşil tel) nötr iletkenine (mavi tel) bağlayarak doğrudan prizin içine bağlama seçeneği doğru olmayacaktır. Böyle bir topraklama planı PUE'nin gereksinimleriyle çelişecektir. Bunun sonucunda insanlar elektrik çarpmasından korunamayacak, üstelik daha fazla güvenlik sorunu da eklenecektir.

PUE, herhangi bir seçenek olmaksızın, topraklama iletkeninin nasıl olması gerektiğini açıkça belirtir. Herhangi bir bağlantı kesme elemanı olmadan (röleler, sigortalar, anahtarlar) ve ayrıca örneğin elektrik fişini prizden çıkararak sürekli bir kablo olmalıdır.

PEU'da öngörülen bu temel gereklilik ihlal edildiğinde, bir kişinin elektrik çarpmasına karşı güvenilir bir şekilde korunmasından topraklama, işe yaramaz bir kurguya dönüşür. Ancak teorinin öğrettiği ve uygulamanın gösterdiği gibi sorunlar burada bitmiyor! Hala nötr tel topraklama fonksiyonlarını vermeye çalışırsanız, buzdolabının, mikrodalga fırının veya diğer ev aletlerinin gövdesine enerji verilmesi mümkündür. Bu, nötr tel boyunca karşılık gelen bir voltaj düşüşü ile bir elektrik akımının akması gerçeğiyle açıklanır; bunun büyüklüğü, ölçülen konum ile gerçek topraklama noktası arasındaki aralıktaki akım kuvvetinin iletken direnci ile çarpılmasıyla belirlenebilir. Dahası, bu tür bir voltajın büyüklüğü onlarca volt ile karakterize edilebilir, yani insanlar için tehlikeli olabilir (limitte - ölümcül!).

Sıfır ve toprak - temel fark nedir?

Geriye bazı sonuçları özetlemek ve vurgu yapmak kalıyor. “Sıfır” ve “toprak” arasındaki temel fark nedir? Gerçek şu ki, akım nötr telden akıyor ve aynı giriş devre kesicileri olan anahtarlar ona bağlı. Yani sürekli bir damar şeklinde “toprak” sahibi olmak istiyorsak:

  • çok katlı apartmanlarda: elektrik tünelindeki özel bir toprak iletkenine bağlayın;
  • bireysel bir konut evi için: bağlantı noktası, giriş devre kesicisi, daha doğrusu, eve en yakın düşürücü transformatörden hava veya yer altı kablosundan geçen girişteki nötr teli ve kesiti olmalıdır. nötr telin çapı bakır tel için en az on milimetre kare ve alüminyum çekirdek için 16 mm2 olmalıdır (PUE'deki ilgili paragrafa bakın).

Giriş makinesinin arkasındaki herhangi bir yer "toprak" olarak kullanılamaz, bu nedenle evin yakınına gömülü metal boşluklardan elektrik panelinin gövdesine kadar hiçbir şey bu şekilde değerlendirilemez.

PES'te belirtilen kuralları asla unutmayın. Onlara göre, basit ama doğru bir kurala göre yönlendirilmelisiniz: Bu özel kablonun “toprak” olduğundan emin değilseniz, ona anında çalışan 30 mA artık akım cihazı (RCD) dışında hiçbir şey bağlamamalısınız. devre kesiciden farklı olarak. Bildiğiniz gibi Allah dikkatli olanları korur!

Yorum
  • papyongülümsemekgülüyorkızarmakgülen yüzrahat rahatsırıtış
    kalp gözleriöpüşen kalpöpüşme_kapalı_eyeskızarmışrahatlamakmemnunsırıtış
    göz kırpmasıkışmış_out_tongue_winking_eyesıkışmış_out_tongue_closed_eyessırıtmaöpüşmeksıkışmış_out_tongueuyuyor
    endişelikaşlarını çatmakıstıraplıaçık_ağızyüzünü buruşturmakafası karışmışsessiz
    ifadesizeğlenmemişter_smileterhayal kırıklığına uğradımyorgunpasif
    hayal kırıklığına uğramışşaşkınkorkunçSoğuk tersebat etmekağlamakhıçkırmak
    neşeşaşkınbağırmakyorgun yüzsinirliöfkelenmekzafer
    uykulutatlımmaskeGüneş gözlüğübaş döndürücü_yüzimpsmile_imp
    nötr_yüzağız yokmasum
5+iki=
Yorumlar (149)
  1. Nikolai.
    #1 Nikolai. Misafirler 6 Ocak 2019 15:57
    17
    Topraklamanın ve topraklamanın ne olduğunu unutmanın tam zamanı. Günümüzün evleri tek kablodan güç alıyor. Yani panelden eve sadece faz girmektedir. Ve nötr kablolar daireden panele çıkıyor ve ana kablonun nötr telinin üzerinde "oturan" nötr parçaya asılıyor ve bu da topraklama cıvatasına asılıyor. Tüm. Başka bir şey düşünmeye gerek yok. Bu, topraklama barasının ana devreden ayrı olarak iletilmesiyle elektrik enerjisinin çalınmasını önlemek için yapılır.
    Ancak bu numara bile atlanabilir ve "kendi" topraklama otobüsünüzü kurarak, "tüketicilerinizin tüm ihtiyaçlarını ona asabilirsiniz. Ancak bunun nasıl yapılacağı neredeyse imkansızdır. Tüm nötr kabloları döşemek, döşemek gerekecek" yenileri, “kendinin”, çözüleceksin.
    1. Evgen
      #2 Evgen Misafirler 6 Ocak 2019 19:51
      51
      "Temellemenin ve topraklamanın ne olduğunu unutmanın tam zamanı," ne dedin?

      dayanak var, dayanak var ve son olarak bu makalede bir şeyi açıklayan daha fazla saçmalık yazıldı.
      Kısaca anlatayım, sıfır her zaman topraklıdır, eski evlerde trafo merkezine topraklanır ve bu tür evlerde toprak yoktur, çünkü “kepçe” her zaman her şeyden tasarruf sağlar, ona da yazık oldu. tüm dairelerin girişinde topraklama teli var ama şimdi en basit şema şu ki sıfır zaten girişteki şalt cihazında topraklanıyor ve buradan ayrı bir topraklama çekiliyor. Ve herkes çok önceden bu sisteme geçmeli!!! ancak, her zamanki gibi, kahrolası ekonomi herkesin normalde ithal ev aletleri kullanmasına izin vermiyor, çünkü her zaman bunu yapmak zorundalar!! araziye ihtiyacım var!! ve yarımız Sovyetler Birliği'ndeyiz, ancak Batı medeniyetinin nimetlerinden yararlanıyoruz.
      1. gogol
        #3 gogol Misafirler 7 Ocak 2019 14:50
        31
        Sevgili, uygarlığın faydalarından yararlandık. 19. yüzyılın ortalarına kadar... Ve şimdi ahlaksızlığın ve insanlığın tamamen bozulmasının meyvelerini topluyoruz.
        1. Yuri
          #4 Yuri Misafirler 7 Temmuz 2023 12:57
          1
          Ve sonra nükleer bir savaş mı oldu? gülümsemek
      2. Boris
        #5 Boris Misafirler 9 Ocak 2019 10:55
        17
        Ne zaman bir RCD'miz oldu? O zamandan beri üçüncü bir tele ihtiyaç doğdu. Bu 90'lar. 3. telin yokluğu bir "sovyet" tasarrufu değil, teorik olarak kabul edilemez bir demir dışı metal israfıdır. 3. tele hangi amaçlarla ihtiyaç duyuldu? Dünyanın her yerinde sağlam temellere dayanan bir tarafsızlık olduğunu düşünüyor musunuz? Ve eğer doğrusal 220 ise, ancak bir üçgende mi? Amerika Birleşik Devletleri'nde genel olarak ev sektöründe yiyecekler "domuz" markasından gelmektedir ve uzun süredir öyledir. Japonya veya ABD'de kullanılan ev aletleriyle, özellikle de aynı "domuzun" orta noktasından güç alıyorlarsa çalışmayı deneyebilirsiniz.
      3. $$$
        #6 $$$ Misafirler 9 Ocak 2019 13:59
        12
        Konunun özünü anlamadan saçma sapan şeyler yazıyorsunuz, insanları yanıltmayın.
      4. Timsah
        #7 Timsah Misafirler 13 Ocak 2019 03:32
        43
        Faraş, çöpleri temizlemek için iyi bir araçtır. Ne yazık ki, çöpü kafanızdan çıkarmak için ne tür bir faraş gerektiğini hayal edemiyorum.
    2. manolis
      #8 manolis Misafirler 6 Ocak 2019 20:49
      2
      Kalkandan artıyı alın ve evin içine almayın, ze ile mayın
      1. Misafir Vlad
        #9 Misafir Vlad Misafirler 9 Ocak 2019 01:28
        24
        Evi sabit voltajla çalışan başka bir "zanaatkar". DC devrelerinde artı ve eksi. Evde alternatif akım var. Sıfır ve Faz.
        1. EĞİMLER
          #10 EĞİMLER Misafirler 14 Ocak 2019 18:53
          6
          Evin alternatif akımı var, 120 derecelik bir açıyla yer değiştiren 3 faz (toplam 380 volt) ve ortada esasen bir akış barası olan sıfır var. Bu veri yolu ile herhangi bir faz arasındaki fark 220 (230) volt verir.
      2. Vladimir
        #11 Vladimir Misafirler 15 Ocak 2019 11:09
        1
        Peki, sen.... ah, ne kadar yoğun bir şey!
      3. vano55
        #12 vano55 Misafirler 1 Mart 2019 20:35
        3
        AC'de (+)'yı nerede buldunuz?
    3. Mitya
      #13 Mitya Misafirler 10 Ocak 2019 15:39
      15
      PUE mali durumu umursamıyor - bu onun amacı değil, güvenliği. Sadece bir örnek: 0 kırılırsa, toprak kısa devre olduğunda, gövde (örneğin bir buzdolabı) 220V'den fazla veya az olmayan bir voltaj altındadır!!!
      1. Andronus
        #14 Andronus Misafirler 13 Ocak 2019 20:10
        1
        Gerilim, iletkenin uçlarındaki potansiyel farktır ve tüketicinin (buzdolabı) direnci nedeniyle fark azalır ve mahfazaya çıkış 100 volttan fazla olmayacaktır.
        1. Misafir İskender
          #15 Misafir İskender Misafirler 23 Ocak 2019 00:27
          8
          Patenleri atmak için 100 V yeterli
      2. bir
        #16 bir Misafirler 21 Ocak 2019 15:00
        7
        Dostum, buzdolabının gövdesinin enerjilenmesi için önce bu voltajı gövdeye iletmen ya da izolasyonu kırıp kompresör motorunu arıza gövdeye gidecek kadar akıllı bir şekilde bağlaman gerekiyor.
      3. İşaret
        #17 İşaret Misafirler 7 Mart 2019 23:12
        0
        Tam olarak PUE'de buzdolabı gövdesinin (çift yalıtımlı bir elektrikli cihaz) topraklama gerektirmediği belirtilmektedir.
    4. Misafir Mikhail
      #18 Misafir Mikhail Misafirler 12 Ocak 2019 17:50
      7
      Önerdiğiniz gibi çalmak için sayaç üzerindeki mührü açıp 0 ile fazı değiştirmeniz gerekiyor ve bu kolayca belirleniyor çünkü fazı kaydırıp sayacı ters yönde döndürmeye karar verirseniz sayaç duracaktır, o zaman bu yalnızca saf mekanikte etkilidir. genel olarak tamburun dönme yönünde optokuplörler veya hall sensörleri olan elektronik sistemler
    5. Ruslan
      #19 Ruslan Misafirler 26 Ocak 2019 11:39
      4
      Nikolay, elektrik endüstrisinde kesinlikle uzman değilsin, bu yüzden lütfen şaka yapma ve sıradan insanları yanıltma!
    6. Misafir Alexey
      #20 Misafir Alexey Misafirler 2 Mart 2019 23:31
      4
      Elektrik mühendisliği hakkında hiçbir şey bilmiyorsanız hiçbir şey yazmayın çünkü saçmalıklarınızla insanları ölümcül tehlikeye maruz bırakıyorsunuz. Şöyle yazılması gerekirdi - “panelden eve sadece faz giriyor”!
      Bundan sonrası tam bir saçmalık. Bir apartman binasında yükselticiye biri nötr, biri toprak olmak üzere üç fazlı iletken döşenir. ISU'da (giriş dağıtım cihazı), nötr ve topraklama, aralarına bir köprünün (!) yerleştirildiği farklı otobüslere bağlanır, çünkü girişteki sıfırın yeniden topraklanması gerekir, bu, yerel topraklama döngüsünün bağlanmasıyla yapılır. binanın topraklama otobüsüne. Özel evler için prensip aynıdır: girişteki sıfırın yeniden topraklanması gerekir; Yerel (belirli bir ev için) topraklama devresine bağlanıldığında, bu noktadan başlayarak nötr çalışma ve koruyucu iletkenler devrenin tüm bölümlerinde kesin olarak ayrılmalıdır.
    7. Evgeny Pavlov
      #21 Evgeny Pavlov Misafirler 15 Eylül 2020 16:07
      4
      Tek fazlı cihazlarla çalışmış bir elektrikçi olarak seviyenizin apartman dairelerine elektrikli cihazların montajı ile sınırlı olduğunu anlıyorum. Üç fazlı bir ağ ve 100 A'nın üzerinde akımlara sahip yüksek güçlü bir yük alırsanız, kesinlikle dürüst bir toprağa ihtiyacınız olacaktır. Hassas cihazların güç kaynakları için gerçek O'ya ihtiyacınız olduğunda da gereklidir. Herhangi bir şekilde ve beceriksizce yapılabilecek ve potansiyelin bulunabileceği bir nötr buna uygun değildir, özellikle de yol boyunca her türlü bağlantı (terminaller, bükümler vb.) bulunabileceğinden. beklenmedik sorunlar yaratabilir ve yüksek dirence sahip olabilir.Topraklamanın yapılması tam olarak sürprizleri ortadan kaldırmak, büyük bir akım geçirmek, tam sıfır ve garantili düşük direnç sağlamak ve ayrıca çok sayıda ara bağlantı noktasının bulunmamasını sağlamaktır. Ve kritik (hassas, güçlü vb.) ekipmanlarda kritik öneme sahiptir. Bir ampulü bağlamak için topraklama olmadan yapabilirsiniz, ancak sinyal şekli/frekansı/fazı/genliğinin hassas kontrolüne sahip üç fazlı bir güç kaynağı için topraklama olmadan yapamazsınız.
  2. Yegor
    #22 Yegor Misafirler 6 Ocak 2019 18:28
    79
    Yazar hakkında hiçbir fikrinin olmadığı bir konuyu ortaya çıkarmaya çalışıyor. PUE'den bahsediyor, ancak görünüşe göre onlara bakmamış. Topraklama ve topraklama arasındaki farkın ne olduğu hakkında hiçbir fikrim yok. Topraklama nerede kullanılır ve topraklama nerede kullanılır? Genel olarak yazarın kafası karışık, yetkin olmadığı bir konuyu ele almış.
    1. YÜRİÇ
      #23 YÜRİÇ Misafirler 8 Ocak 2019 21:49
      11
      5+. Tamamen katılıyorum.
    2. Semyon
      #24 Semyon Misafirler 9 Ocak 2019 10:05
      9
      Tamamen katılıyorum. Makalenin yazarı konuyu anlamadı. Genel olarak bu tür şeylerin, özellikle de elektrikle ilgili olanların, teknik eğitim almış kişiler tarafından yazılması gerekir.
      1. Misafir İskender
        #25 Misafir İskender Misafirler 9 Ocak 2019 19:44
        9
        Uzmanlık alanınızda yüksek eğitim almış olmanız bile size her zaman fikrinizi ifade etme hakkını vermez. İşletmemizde, İran'daki bir tür nükleer enerji santralinin inşaatında (inşaatında değil, ancak işletmeye alma aşamasında olduğu görülüyor) yer aldığı için çok gurur duyan bir elektrik departmanı başkanı vardı. Yani “dokunma gerilimi” kavramının olduğunu duymamıştı ama bu kavram ya PTB'de ya da Elektrik Tesisat Yönetmeliği'nde “adım gerilimi” kavramının yanında bir yerde mevcut. Ve gayet işe yaradı. Ve Moskova Yüksek Teknik Üniversitesi mezunu eşimin adı.Elektrik mühendisi olan Bauman, diplomamı yazarken topraklama cihazının direncine benzer bir şey hesaplamıştım. Ancak birkaç yıl sonra bunu zorlukla açıklayabildi ve bir araştırma enstitüsünde baş mühendis konumuna yükseldi. Yani pek çok şeyi bilmenize gerek yok. Sadece projeye göre yapmanız yeterli, tasarımcıların da kuralları bilmesi ve bunlara uyması gerekiyor.
        1. Ruslan
          #26 Ruslan Misafirler 26 Ocak 2019 11:47
          3
          Yüksek bir pozisyon her zaman bilgi ve zekanın bir göstergesi değildir - bunu patronunuz ve kendi karınız örneğini kullanarak doğruladığınız için teşekkür ederiz!
  3. Pavel Petroviç
    #27 Pavel Petroviç Misafirler 6 Ocak 2019 18:32
    40
    Çocuklar. Ve bu yazıyı yazanın ve birçok yorumcunun ne hakkında yazdıkları hakkında hiçbir fikri yok. Öncelikle en az grup III elektrik güvenliği sertifikasına sahip olmanız, ardından bir şeyler yazmanız gerekir. Elektrik mühendisliğinde ve elektrik güvenliğinde kurallarda yazılanların dışında başka bir kavram yoktur!!!
  4. sanek
    #28 sanek Misafirler 6 Ocak 2019 18:44
    5
    tüm bunlar çok hoş, tabii ki güvenlik önemli, ama büyükbabalarımızın bizden daha aptal olduğunu düşünmeyin, şimdi bile çoğu özel evde gerçek bir sıfır yok; ilk destekteki sıfırlarla bağlantılıdır ; eve iki kabloyla giriyor; nasıl bir topraklama? ülkemizde her şey gibi olması gerektiğine dair güzel sözler
  5. Gregory
    #29 Gregory Misafirler 6 Ocak 2019 18:45
    2
    Bir şeyi anlamıyorum, akım değişiyor, yani sıfır ve fazın yer değiştirmesi gerekiyor. Yani, eğer akım gerçekten akıyorsa, o zaman bir yönde, sonra diğer yönde. Ve sıfır, 1/25 saniyede sıfır değildir. Neyi yanlış anlıyorum?
    1. Misafir Alexey
      #30 Misafir Alexey Misafirler 6 Ocak 2019 21:20
      11
      Yanlış anlamıyorsun. Orada kimse yer değiştirmiyor. Sıfır sıfırdır ve ikinci kablodaki (faz) voltaj seviyesi sıfıra göre değişir. Bazen ondan daha fazlası, bazen daha azı.İşte bu kadar basit.
      1. Den Kol
        #31 Den Kol Misafirler 8 Ocak 2019 00:39
        0
        Hiçbir şey anlayamıyorum.
        1. Misafir Vladimir
          #32 Misafir Vladimir Misafirler 15 Ocak 2019 11:16
          4
          Mesela bir bardak, altını sıfır sanıyoruz, üst kesimi maksimum voltaj, hala gülemiyorum... aptal sorularınızla dalga geçmek tanrısal bir şey
      2. Misafir Vlad
        #33 Misafir Vlad Misafirler 9 Ocak 2019 01:35
        2
        Hangi voltaj seviyesi değişiyor? Bir voltmetre alın ve ölçün. Sıfır ile faz arasında 220 volt, herhangi iki faz arasında 380 volt. Saçma sapan konuşmayın.
        1. Misafir Vladimir
          #34 Misafir Vladimir Misafirler 9 Ocak 2019 14:02
          3
          YYYY. Genlik değeri değiştikçe kaybolur. Ve 220 ya da 380 V değil. Ama çalışıyor evet, dediğim gibi, hemen hemen böyle.
        2. Misafir İskender
          #35 Misafir İskender Misafirler 13 Ocak 2019 20:08
          3
          Voltmetre yerine osiloskop kullanırsanız ne olur?
        3. Andronus
          #36 Andronus Misafirler 13 Ocak 2019 20:15
          1
          Evet değişen voltaj değil potansiyeldir
    2. Misafir Vlad
      #37 Misafir Vlad Misafirler 9 Ocak 2019 01:33
      10
      Alternatif akımda))) yer değiştiren faz ve sıfır değildir, ancak faz saniyede 50 kez salınım frekansıyla bir sinüzoidi takip eder. Duyulan akımın frekansı nedir? Hertz cinsinden gösterilir. Şebekemizde 50 Hz frekans ve 220 Volt voltaj, ABD ve Avrupa'da 60 Hz frekans ve 127 Volt voltaj bulunmaktadır.
      1. Nikolay Polozok
        #38 Nikolay Polozok Misafirler 9 Ocak 2019 09:19
        2
        ABD'de prizler 110V 60 Hz, Avrupa'da ise 230V 60 Hz'dir.
      2. Andrey
        #39 Andrey Misafirler 9 Ocak 2019 22:32
        2
        HAKKINDA! Bu mantıklı bir yorum, falan falan değil, gerçeğe yakın bir yerde)
    3. Misafir Sergey
      #40 Misafir Sergey Misafirler 14 Ocak 2019 00:10
      2
      Sadece iki tel varsa, o zaman doğru anlıyorsunuz, saniyede 50 kez ileri geri gidiyor ve yön yok, teller eşit. Ancak gerçekte üçüncü bir iletken vardır - toprak (iyi veya vücudun statik kapasitansı) ve ona göre sıfır her zaman sıfırdır ve faz alternatif voltajdır.
  6. Misafir Sergey
    #41 Misafir Sergey Misafirler 6 Ocak 2019 18:49
    3
    Güç kaynaklarının, özellikle bilgisayarların değiştirilmesinde, Euro soketleri kullanıldığında, voltaj bölümü, orta noktası toprağa bağlı kapasitörler tarafından gerçekleştirilir ve 220, kapasitörlerin kendilerine bir köprü aracılığıyla beslenir.Bu doğru mu? bölücünün bir yarısında voltajlar Sıfır ile Toprak arasında dağıtılırsa, bu prensip olarak 0'a eşittir ve yalnızca fazlar dengesiz olduğunda birkaç volta ulaşır. ve diğer tarafta - geri kalan her şey 314V'den mi?
    1. Misafir Vlad
      #42 Misafir Vlad Misafirler 9 Ocak 2019 01:38
      12
      Kapasitör ASLA herhangi bir voltajı paylaşmaz. Bütün bunları nereden çıkarıyorsun? Kapasitörler güç kaynağındaki dalgalanmayı yumuşatmak için tasarlanmıştır.
      1. $$$
        #43 $$$ Misafirler 9 Ocak 2019 14:01
        8
        Ve tabii ki kapasitif voltaj bölücüyü duymadınız
      2. Andrey
        #44 Andrey Misafirler 9 Ocak 2019 22:35
        0
        Doğru ve doğru cevap) Bana göre o arkadaşın güç kaynakları konusunda “biraz kafası karışıktı”.
  7. Ivan Gennadievich Gordienko
    #45 Ivan Gennadievich Gordienko Misafirler 6 Ocak 2019 19:04
    12
    Hmm, elektrikçiler toplandı! PUE'yi inceleyin ve koruyucu topraklamanın neden gerekli olduğunu dikkatlice inceleyin! TN-S yöntemini uzun zaman önce gömmenin zamanı geldi
    1. Misafir Vlad
      #46 Misafir Vlad Misafirler 9 Ocak 2019 01:39
      3
      TN-S-C çok uzun zamandır kullanılıyor
    2. Konuk Victor
      #47 Konuk Victor Misafirler 9 Ocak 2019 06:33
      7
      Sevgili, hiçbir şeyi karıştırmadın mı TN-S? Belki TN-C?
  8. Misafir Sergey
    #48 Misafir Sergey Misafirler 6 Ocak 2019 19:14
    3
    Diyagramınıza bakılırsa, uzonun önünde yere inmenizi veya uzoya giriş temasını, akış bir tanesini engellemenizi ne engelliyor?)))) ya ben bir aptalım ya da kayaklar asfaltta gitmiyor
    1. Misafir Alex
      #49 Misafir Alex Misafirler 11 Ocak 2019 14:09
      18
      Deneyimsizliğimden dolayı (elektrikçi olarak çalışmaya yeni başlamıştım), bunu 2004 yılında yaptım. Ve neredeyse kendi dairesini yakıyordu. Aradan bu kadar yıl geçmesine rağmen bu fotoğraf hala gözlerimin önünde...
      Daha sonra 30'larda inşa edilmiş eski bir binada (içi sıvalı ahşap bir ev) yaşadık. Ve her zamanki gibi trafik sıkışıklıkları yaşadık (veya daha doğrusu, her "aşama" için bir tane). O zamanlar zaten bir buçuk yıldır elektrikçi olarak çalışıyordum, her şeyi bildiğimi ve yapabileceğimi düşünüyordum, “Ben bir dahiyim” falan. Mutfağa “Avrupa prizleri” takmaya ve aynı zamanda otomatik makineler için fişleri değiştirmeye ve bir RCD takmaya karar verdim (çünkü mutfaktaki kabloları değiştirirken aynı zamanda anlık su ile bir duş da donattık) kalorifer (bilmeyenler için, o eski evlerde de buna benzer “medeniyet nimetleri” hiç var olmamış, her şeyi kendileri bitirmişler)). Peki, bir RCD kurdum, otomatik makineler, hatları mutfağa ve odalara böldüm... “Euro prizlerinden” topraklama iletkenini ve ani su ısıtıcısını RCD girişine, bir terminalin altına yerleştirdim. metreden gelen nötr tel. Ve "güvenilirlik için" aynı terminalin altına koydum (kahretsin, şimdi yazdıklarım benim için komik ve o zamanlar "çitlerle çevrildiğim" gerçeğinden dolayı) 1,5 "kare" bükülmüş bir çift kablo koydum ve onu bağladım diğer ucunda... mutfakta bir ısıtma bataryası var, hatta bir duş teknesi bile takılı. RCD'nin işlevselliğini bir “test lambası” ile (lambanın kaçak akımı yeterliydi), pil, karter ve “faz” ile ilgili olarak kontrol ettim, RCD doğru çalıştı, “herkes mutluydu, herkes “güldü” ... Tam olarak “gök gürültüsü çarptığı” ana kadar: şehrin bizim bölgemizde şiddetli bir olay yapı, tüm eski evler yıkıldı (bir süre sonra benimki de dahil), bölge yeniden inşa edilmeye başlandı, yeni yüksek binalar, her şey. Ve bir Cumartesi akşamı inşaatçılar evimize güç sağlayan kabloyu trafo merkezinden kesmeyi başardılar. Ustabaşı, çalışkan bir ekiple koşarak geldi, evin geçici inşaat alanının artık terk edileceğine ve hafta içi ağ çalışanlarıyla birlikte her şeyi eski haline getireceklerine dair herkese güvence verdiler.Hasarlı kabloyu evimizin giriş kabininden çıkardık, kendi kablomuzu bağladık, şantiyeden besledik... Ancak görünüşe göre derme çatma barakamızın kesiti yanlış seçilmiş. Ev eski olmasına rağmen 8 daireli, herkesin modern donanımı var, yük yeterli... O anda mutfakta sigara içiyorduk. Önce ışık yandı. Üç saniye boyunca. Sonra lambaların zar zor yandığı bir anlık bir çöküntü oldu. Bundan sonra birkaç saniye daha çok parlak bir şekilde parlayıp söndüler ve koridorumuzdan korkunç bir çarpma sesi duyuldu. Dışarı atlıyoruz ve tezgahımızın açık alevle nasıl parladığını görüyoruz, ama o kadar da kötü değil! Tezgahın üstünde bir asma kat (ahşap), çevresinde kuru eski duvar kağıdı var, sağ tarafta ön kapının yeni boyanmış bir kasası var... Ve tüm bunlar zaten ateşi yalıyor ve çok fazla var tüm dairede sigara içmek. Kelimenin tam anlamıyla birkaç saniye içinde... Eğer o an evde olmasaydık sadece biz değil tüm ev amba alacaktı. Her şeyi çaydanlık ve kupalardan suyla doldurdular, sokağa koştular, inşaatçılara henüz hiçbir şeyi açmamaları için bağırdılar. Herkes şokta, ne oldu...!?.. Ustabaşı koşarak geldi... Daireyi dumandan havalandırdık, hadi eve gidelim... O kalorifer radyatörüne ve duş teknesine giden telim toprak tüm uzunluğu boyunca eridi ... Makineli tüfekli RCD'nin durduğu dumanlı plastik kutuyu açtım, her şey yanmıştı, ama canlı görünüyordu. Elektrik çaldığımızdan şüphelenen bir ustabaşının gözetiminde RCD'nin girişindeki tüm "toprak" iletkenlerini attım (gerçi durum böyle değildi, çünkü bu "la potansiyel dengeleme ..." yoluyla yapıldı) )... İnşaatçılar, daha büyük kesitli iletkenlerle kabloyu sürüklediler ve olaysız bir şekilde eve güç sağladılar. Şok geçince hatanın farkına varıldı.İşin püf noktası, pek çok insanın (o anda ben de dahil olmak üzere) ülkemizde konut sektörünün (ve sadece değil) nötr bir iletken kullanan üç fazdan güç aldığını unutmasıdır. Ve fazlar arasındaki yük tekdüze değilse (ve konut sektöründe bu her zaman böyledir), o zaman nötr telde akım akmaya başlar ve voltaj atlamaları (bunu basit bir şekilde açıklarım) - aşırı yüklü fazda az yüklenen fazda gerilim düşer, aksine atlar (faz dengesizliği oluşur). Ve nötr iletkenin nötr ile zayıf teması veya zayıf bir kesiti varsa, o zaman iyi bir yük altında yanar... sonuçta olan da budur: önce (inşaatçılara göre) sıfırları yandı ve sonra birkaç saniye sonra apartmanda benimkinde patlak verdi, çünkü benimki de dahil olmak üzere sekiz dairenin tamamı için nötr tel benim "ince" telimdi, ısıtma aküsüne bağlı ve RCD girişine bağlı... Bu nedenle yoldaşlar, diğer insanların hatalarından ders alın. (Allah korusun!) Ölümcül olabilirler...
      Şimdi uzun süredir yeni bir binada yaşıyoruz; taşındığımızda dairenin belediye tadilatını elektrikle birlikte yeniden yaptım ve apartman paneline voltaj rölesi (UVR) taktım, bu da zaten tasarruf sağladı. bizi bir kereden fazla dalgalanmalardan koruyor. Pek çok insan şaşırıyor - tüm kablolar modern ve yeni olduğu için neden yeni bir binada UZM'ye ihtiyacınız var? Yine hata! Evet benim için her şey yeni. Ve ev 80'lerde inşa edilen bir TP'ye bağlı. Ve tüm enerji tedarik sistemi her zaman “baştan sona” bir bütün olarak tek bir bütün olarak düşünülmelidir. Ve eğer bu "tek bütünün" bir yeri "dar" ise, o zaman daha sonra dayanılmaz derecede acı verici olmaması için, özellikle yukarıda yazdığım gibi UZM birden fazla kez çalıştığı için, onu güvenli bir şekilde oynamak daha iyidir.Ve komşu yeni binada, dairelerden birinde kaynak işi yapılırken yükselticilerden birinin sıfırı yandı (tam ayrıntıları bilmiyorum) ve yönetim şirketimiz sahiplerden çok sayıda dava aldı Yanmış ekipmanların olduğu apartmanlar...
      1. bir
        #50 bir Misafirler 21 Ocak 2019 15:05
        3
        Santralin jeneratörünün yarattığı fazları çarpıtmak için yükü üretilen gücün %10'u oranında düşürmeniz gerekiyor... evinizde ne tür ekipmanlar vardı, hiper maden çiftliği veya bir şey?
      2. misafir
        #51 misafir Misafirler 25 Ocak 2019 15:40
        5
        Okumayı bitirdim, tembel değildim. Leo Tolstoy ve Fyodor Mihayloviç Dostoyevski kenarda dinleniyor
      3. Valdemar
        #52 Valdemar Misafirler 22 Nisan 2023 13:22
        0
        “Elektrikçiler” F ve 0 girişlerini karıştırdıkları için yandınız, yani faz tellerden 0'a geçti, burada makineleri kurmadılar ve telleri piller ve her türlü metal yükselticiyle nötrleştirdiler. (çok büyük bir hata). Ve tüm bu kablolar yandı, faz topraklama-0 karat.
  9. Misafir Vladimir
    #53 Misafir Vladimir Misafirler 6 Ocak 2019 19:41
    14
    Tüm damarların aynı yalıtım rengine sahip olduğu üç damarlı bir kabloda nötr kabloyu topraklama kablosundan nasıl ayırt edeceğinizi yazmak çok akıllıca olsa daha iyi olurdu.Bunlar 80'li yılların başında apartman binalarında elektrik için döşenmişti. sobalar
    1. Misafir Sergey
      #54 Misafir Sergey Misafirler 14 Ocak 2019 00:16
      3
      İkinci kuyruğun nereye takıldığını bulmamız gerekiyor. Veya evdeki elektriği kesin - topraklama anahtar tarafından kesilmez, bu nedenle sıfırda az miktarda parazit olacaktır, ancak zemin seviyesinde hiç olmayacaktır.
  10. Vaik
    #55 Vaik Misafirler 6 Ocak 2019 19:47
    6
    Sağlam topraklanmış nötr ile 0,4 kV AĞ. Hiçbir farkı, zemini, sıfırı yok. İnsanları yanıltmayın
    1. Misafir Vlad
      #56 Misafir Vlad Misafirler 9 Ocak 2019 01:43
      6
      Bir fark var.Sadece nötr sağlam bir şekilde topraklanmış mı? Sıfır ve toprak nerede bir araya gelir? ASU'nun trafo merkezinde veya giriş panosunda ve aynı PUE, Bölüm 7'de doğru şekilde yazıldığı gibi, sıfır çalışma ve sıfır koruyucu iletkenlerin enerji dağıtımı boyunca yeniden birleştirilmesi kesinlikle YASAKTIR!!!

Pasaport kapağı | Kendin Yap

Kartpostal "Barney Ayı" | Kendin Yap

Araba ışıklarındaki yoğunlaşmanın giderilmesi

Uskumru kokulu bir turşuda kendi ellerinizle hızlı bir şekilde nasıl marine edilir

«Kendin yap - kendi ellerinle» - hurda malzemelerden ve evdeki eşyalardan yapılmış ilginç ev yapımı ürünlerin bulunduğu bir site. Fotoğraflar ve açıklamalar, teknolojiler, yaşam tüyoları içeren adım adım ustalık sınıfları - gerçek bir ustanın veya sadece bir zanaatkarın iğne işi için ihtiyaç duyduğu her şey. Her karmaşıklıkta el sanatları, yaratıcılık için geniş bir yön ve fikir yelpazesi.

Okumanızı öneririz

Çamaşır makinesi hata kodları