Kendin Yap
Hayat hack'leri, ustalık sınıfları, faydalı ipuçları, tarifler.
Ev » Atölye » Basit indüksiyonla ısıtma
İndüksiyonla ısıtma, ısıtma elemanlarına göre önemli bir avantaja sahiptir. Burada temel kriter elektrik enerjisini ısıya dönüştürme verimliliğidir. Makale, hazır cihazlardan ve parçalardan süper basit bir indüksiyonlu ısıtıcının nasıl yapılacağı hakkında konuşacak. Yapımı iki saatten fazla sürmeyecek. Yaklaşık 1 kW gücünde böyle bir ısıtıcı ile yaklaşık 30 m2'lik bir odayı ısıtmak mümkün olacaktır.
Basit indüksiyonla ısıtma

İndüksiyonlu ısıtıcı için neye ihtiyacınız var?


  • İndüksiyonlu ev ocağı. O kadar pahalı değil ve yaklaşık 1 kW'lık bir güç tüketimine sahip.
  • Radyatör. Bimetalik olanı aldım. Bölüm sayısı ısıtmanız gereken alana bağlıdır.
  • Metal oluklu hortum - herhangi bir sıhhi tesisat mağazasından satın alınabilir. Kenar boşluğuyla 1,5 metreye ihtiyacınız olacak.
  • Boruyu radyatöre bağlamak için bağlantı parçaları ve kaplinler.
  • Devreyi tamamlamak için bir parça bakır boru.

Radyatör ve fayanslar:
Herhangi bir indüksiyonlu ocak, radyatörün ısıtma sıcaklığını düzenlemek için kullanılabilecek bir güç kontrolüne sahiptir.
Basit indüksiyonla ısıtma

Oluklu boru - su temini:
Basit indüksiyonla ısıtma

Boruyu salyangoz veya spiral gibi büküyoruz. Ellerinizle kolayca bükülür.Salyangoz dairesinin alanı, karo üzerindeki dairesel ısıtma yüzeyinden daha büyük olmalıdır.
Basit indüksiyonla ısıtma

Önemli olan bu devre için bir kapatma köprüsü yapmayı unutmamaktır, aksi takdirde hiçbir şey işe yaramaz. Bunu bakır bir borudan yaptım, spiralin başına ve sonuna lehimledim. Artık devre kapalıdır ve tüm indüksiyon gücü ısıtmaya yönlendirilecektir.
Basit indüksiyonla ısıtma

İndüksiyon kazanı hazır. Aslında satın alınan bir indüksiyonlu ocak ve içinden suyun geçeceği yapılmış bir spiralden oluşur.
Basit indüksiyonla ısıtma

Devreyi aküye vidalıyoruz.
Basit indüksiyonla ısıtma

Basit indüksiyonla ısıtma

Basit indüksiyonla ısıtma

Kıvrımın altına bir kiremit yerleştiriyoruz.
Basit indüksiyonla ısıtma

Radyatöre su dökün. Isıtıldığında sistemin kendisi içinde dolaşacaktır, bu durumda ilave bir pompaya gerek yoktur.
Açın ve kontrol edin. İlk önce ocaktaki minimum gücü ve ardından gerekirse maksimuma ayarlayın.
Pahalı modellerde, ısıtma sıcaklığını hemen ayarlayabilirsiniz ve döşemenin kendisi bunu koruyacaktır.
Basit indüksiyonla ısıtma

Basit indüksiyonla ısıtma

Bir indüksiyonlu ısıtıcının, ısıtma elemanları kullanan bir ısıtıcıya kıyasla yaklaşık verimliliğini hesapladım. Ve bir indüksiyonlu ısıtıcının verimliliğinin, bir ısıtma elemanı ısıtıcısından 3,5 kat daha yüksek olduğu ortaya çıktı.

Videoyu izle


Daha ayrıntılı deneyler ve sistem yükseltmeleri için yazarın videolarına bakın.

Kazanın kendisinin montajı.



Bir indüksiyon ocağı seçimi. Sonlandırma.



Otomasyon bağlantısı.



Su ısıtma sisteminde test.


Yorum
  • papyongülümsemekgülüyorkızarmakgülen yüzrahat rahatsırıtış
    kalp gözleriöpüşen kalpöpüşme_kapalı_eyeskızarmışrahatlamakmemnunsırıtış
    göz kırpmasıkışmış_out_tongue_winking_eyesıkışmış_out_tongue_closed_eyessırıtmaöpüşmeksıkışmış_out_tongueuyuyor
    endişelikaşlarını çatmakıstıraplıaçık_ağızyüzünü buruşturmakafası karışmışsessiz
    ifadesizeğlenmemişter_smileterhayal kırıklığına uğradımyorgunpasif
    hayal kırıklığına uğramışşaşkınkorkunçSoğuk tersebat etmekağlamakhıçkırmak
    neşeşaşkınbağırmakyorgun yüzsinirliöfkelenmekzafer
    uykulutatlımmaskeGüneş gözlüğübaş döndürücü_yüzimpsmile_imp
    nötr_yüzağız yokmasum
5+iki=
Yorumlar (110)
  1. zenciler59
    #1 zenciler59 Misafirler 12 Mart 2018 14:05
    29
    değişmez bir kural var - 10 metrekarelik alan için 1 kW güç, geri kalan her şey şeytandandır
    1. Roman
      #2 Roman Misafirler 12 Mart 2018 18:05
      4
      Bu güçlü ısı kaybıyla olur. Tavan yüksekliği 3 metreyi aşmayan metrekare başına ortalama 50-70 watt
    2. Misafir Nikolay
      #3 Misafir Nikolay Misafirler 12 Mart 2018 20:37
      4
      Tam olarak doğru değil. Belirli bir buhar damlama ısıtıcısını 2 gün boyunca şahsen test ettim. Sayaçlarla, termometrelerle, volt ve ampermetrelerle astım. Açıkçası herhangi bir etkisi olacağını düşünmüyordum. Garip bir şekilde mikotermal konvektöre göre %10-15 daha az tüketim elde ettim. Belki çok çabalamama rağmen bir şeyi hesaba katmadım.
    3. Misafir Vasily
      #4 Misafir Vasily Misafirler 14 Mart 2018 09:45
      6
      Değişmez kuralınız tam bir saçmalık. 4 odalı metrekare 97,3 m2, Ocak 3017 için IPU'ya göre termal enerji tüketimi 1,671,929 kW'a eşit olan 1,4376 Gcal olarak gerçekleşti. kW'ı 31 güne, 24 saate daire alanına bölersek 23.0957 W elde ederiz. Dairede +20...+21. 1959'dan kalma ev, yaklaşık 2 birim termal direnç
      1. Edos
        #5 Edos Misafirler 24 Mart 2018 15:37
        5
        CHiP, ortalama günlük sıcaklık -25 derece temel alınarak hesaplandı!!! ve bir bütün olarak evler için çatıdan ısı kaybı, MOP'lar vb. buraya dahil edildi.
      2. Misafir Andrey
        #6 Misafir Andrey Misafirler 9 Nisan 2018 10:35
        13
        İşte 3017'nin teknolojisi bu!
    4. misafir
      #7 misafir Misafirler 19 Mart 2018 14:04
      2
      Doğru ama bu kural katı yakıtlı kazanlar için geçerlidir ve elektrikli kazanlar için tamamen farklı bir anlamı vardır. 18 m/2 başına 1 kW
  2. Misafir Vladimir
    #8 Misafir Vladimir Misafirler 12 Mart 2018 19:06
    28
    tamamen saçmalık. herhangi bir gölge elektrikli kazan en az %98 verimliliğe sahiptir.
    1. AlexPanych
      #9 AlexPanych Misafirler 13 Mart 2018 11:24
      1
      Bu yüzde 2 nereye gidiyor?
    2. Misafir Vasily
      #10 Misafir Vasily Misafirler 14 Mart 2018 09:49
      5
      Vay be, %98!!! Vay, bunu yapabilirler, onlara bu kadar verimli bir ısıtma elemanı üreticisi verebilirler. Henüz pasif ısıtma elemanları için %86'dan fazlasını görmedim
      1. Misafir Sergey
        #11 Misafir Sergey Misafirler 14 Mart 2018 13:33
        7
        Pardon, kalan %14'ün nereye gittiğini bana söyleyebilir misiniz?
        1. altmaks
          #12 altmaks Misafirler 19 Mart 2018 19:12
          15
          Isıya dönüşürler. % 86'sı suyu ısıtmaya gidiyor ve 14'ü sadece suyu ısıtıyor)))
          1. Edos
            #13 Edos Misafirler 24 Mart 2018 15:45
            16
            %86'sı suyu ısıtmak için, %14'ü ise suyu ısıtmak için!!!))))) bu SÜPER!!! Soyadınız Klitschko değil mi?
      2. Dmitry
        #14 Dmitry Misafirler 15 Mart 2018 22:10
        19
        Isıtma elemanının verimi iş üretmediği için %0 olup enerjinin tamamı ısıya dönüşür. Ancak ısı üretmek için ısıtma elemanlarına ihtiyacımız olduğundan verim (termal enerji açısından) %100'dür. Ve verimlilik bir ısıtma elemanınınkinden daha büyük olamaz.
        1. Georgy Vitalievich
          #15 Georgy Vitalievich Misafirler 4 Nisan 2018 18:44
          1
          Seninki aldı..!
      3. Vanya
        #16 Vanya Misafirler 30 Mart 2018 20:14
        1
        elektrik devresinde güç kaynağı ısıtma elemanında (aktif tüketici %100) kayıplar nerede olabilir????
        1. İgor Albertoviç
          #17 İgor Albertoviç Misafirler 15 Ekim 2018 22:01
          1
          Isıtma elemanındaki mevcut enerjinin tamamı ısıya dönüşmez. Isıtıldığında cisimler genişler. En azından bu şekilde!
    3. Zeka
      #18 Zeka Misafirler 21 Mart 2018 21:03
      6
      Geri kalanı ise çevredeki iletkenleri ısıtan ve ultra uzun radyo dalgaları üreten girdap manyetik alanıdır. Yani bunu hesaba katarsak neredeyse %100.
      PS Düşük kaliteli bir prizin ve zayıf elektrik kablolarının ısıtılması bile boşa gitmez - odayı ısıtır.
      1. İskender
        #19 İskender Misafirler 8 Nisan 2018 18:23
        3
        Düşük kaliteli bir prizin ve zayıf elektrik kablolarının ısıtılması bile
        israf değildir.
    4. Misafir İskender
      #20 Misafir İskender Misafirler 12 Temmuz 2019 19:43
      2
      Noel ağacında kahkahalar!!! Burada maliyetler %98 - evet. Ve genel olarak tüm ısıtma elemanları geçmişte kaldı. Ama çünküBu ısıtıcılar üretimi en basit ve kullanımı pratik olanlardır, onları terk etmek hala zordur. Ama enerjiyi acımasızca boşa harcar!!!
  3. açık21
    #21 açık21 Misafirler 12 Mart 2018 19:24
    92
    Yaklaşık yirmi yıldır ısıtma ve sıhhi tesisat işiyle uğraşıyorum. Ama ilk defa bu kadar saçmalık görüyorum!!! Yazar muhtemelen kendisini 80. seviyedeki günümüzün Albert Einstein'ı olarak hayal ediyor. 10 metrekare alan için 1 kW gücün olduğu kesinlikle doğrudur ve bu nedenle, kazan veya ısıtma elemanı ne olursa olsun, ısıtma elemanı, indüksiyon, kızılötesi vb. olsun, elektrik AYNI şekilde harcanacaktır. Isıtma süresi farkı. Ve bu durumda, bir radyatör satın almak daha ucuzdur: kızılötesi elektrikli konvektör veya yağlı radyatör. Genleşme tankı ve güvenlik grubu olmayan bu ev yapımı bomba, ilk iyi ısınmaya kadar tam olarak çalışacak!!!
    1. Misafir Gennady
      #22 Misafir Gennady Misafirler 13 Mart 2018 02:59
      20
      +%100. Katılıyorum - başka bir aptallık.
    2. Helge
      #23 Helge Misafirler 14 Mart 2018 13:10
      17
      Kesinlikle yanılıyorsun. Belirli bir yapıyı alırsanız, örneğin bir sokak gibi statik bir dış ısı emici ortamla, yapının içinde istenen sıcaklığı korumak için sabit miktarda termal enerji harcamak zorunda kalacaksınız. Ancak bu, X kadar ısı üretmek için aynı miktarda elektrik enerjisine ihtiyaç duyulduğu anlamına gelmez. Çeviride, ne tür bir soba olduğunun önemli olmadığını söylediniz: Hollanda sobası, göbekli soba veya şömine - yakacak oduna aynı şekilde ihtiyaç duyulacak ki bu elbette saçma. Çünkü herkesin kendine göre bir verimliliği var. Kızılötesi ısıtıcı en iyi örneklerde% 75'ten fazla değildir. Belarus'tan bir uzmanın ihraç edilmesi konusu üzerinde çalışıyordum, çünkü o% 68-69'a ulaştı ve bunu% 73'e çıkaracağına söz verdi, ki bu 2004-2005'te Batı'da kesinlikle ulaşılamazdı. İndüksiyonlu ısıtıcılarda teorik olarak %170'e ulaştık; pratikte ise %130'dan %160'a çıktık.Isıtma elemanı - aslında ancak %90. Buna göre, 1500 watt termal enerjiye ihtiyacınız varsa, kızılötesi yayıcıda 2000 watt, ısıtma elemanında 1666.666 ve indüksiyonda 1000 watt yakmanız gerekir. Peki "aynısı, sadece an meselesi" nerede?
      Üzgünüm ama konu ısıtma olduğunda sadece somunları çevirme konusunda güvenilir olabilirsiniz.
      1. Misafir Anatoly
        #24 Misafir Anatoly Misafirler 14 Mart 2018 21:37
        27
        Hesaplamalarınızla Nobel Ödülü'ne güvenle başvurabilirsiniz, verimlilik %150, böyle bir verimlilikle ödül 150, hayır, yüzde 200 garanti, sürekli hareket makinesinin icadına 2'yi birden verecekler .
        Herhangi bir ısıtıcı, tüm elektrik enerjisini konveksiyon ve kızılötesi radyasyonla ısıtıcıdan uzaklaştırılan ısıya dönüştürür; ağın düşük voltajı ve frekansı nedeniyle elektromanyetik radyasyon dikkate alınmaz; besleme kablolarında hala kayıplar var, ancak bunlar ayrıca odayı ısıtın. Çayı elbette elektrikli ocakta otururken ağzınızda kaynatabilirsiniz ama neden kıçınızı yakar, indüksiyonla ısıtma ile de yapılabilir. Muhtemelen dünyadaki tüm ısıtıcı üreticileri, eğer bu harika fikri% 150 verimlilikle benimsemezlerse ya da tam tersi, korkunç aptallardır. Düşük enerji tüketimine ve yüksek ısı çıkışına sahip ısıtıcılar olarak tüm "aptal" dünya, ısı pompalarını (ısıtma fonksiyonlu klima) uzun süredir ve başarıyla kullanıyor. İyi bir klima, tüketilen 1 kW elektrik karşılığında 3,5-4 kW'a kadar ısı üretebilir ve mucize yoktur, sadece fizik vardır. Üstelik klimaların verimliliği %60-70'i geçmiyor.
        1. Misafir İgor
          #25 Misafir İgor Misafirler 15 Mart 2018 12:42
          10
          Sana tamamen katılıyorum. Görünüşe göre,% 100'ün üzerinde verimliliğe sahip kazanların yaratıcıları lisede hiç eğitim görmemiş veya en azından 9. sınıf fizik programında zar zor C almış.
          Çok güzel yapılmış... :)) Ama pek faydası yok...
        2. Helge
          #26 Helge Misafirler 19 Mart 2018 16:20
          1
          Yanlış başlangıç ​​noktasını seçtiniz ve Nobel Ödülü'ne başvurmaya başladınız. Bir sistemde verimlilik %100'den fazla olamaz. İki kütükten 4 tane yapabilirsiniz, ancak kütle açısından, açığa çıkan enerji miktarı açısından bunlar aynıdır. Bu doğru ama siz bir kütükten yalnızca bir turta pişirilebileceğini ve daha fazlasını pişirmeyi başaranların aptal olduğunu iddia ediyorsunuz. Aynı zamanda ısı pompaları örneğine şaşırmadınız ama neden? Sonuçta “imkansız” verimlilik var!!! Genel olarak, bir cahilin varsayımlarını insanlara sıçratmadan ve bir şeyler tavsiye etmeden önce, önce yulaf lapasını kafanızda çiğneyin.
          1. Edos
            #27 Edos Misafirler 24 Mart 2018 18:08
            8
            Ya okulda iyi ders çalışmadınız ya da okulda iyi ders çalışmayanlara kendi bakış açınızı aşılamaya çalışıyorsunuz. Isı pompası elektrik enerjisini ısıya dönüştürmez, kompresör ve pompanın çalışması için elektrik harcar ve ısı enerjisi enerji “taşıyıcısından” (hava, su, toprak...)
          2. Misafir Sergey
            #28 Misafir Sergey Misafirler 10 Nisan 2018 08:56
            1
            Isı pompası tam olarak termal enerjiyi aktaran bir pompadır ve enerji kaynağı ortamın sınırıdır.
        3. altmaks
          #29 altmaks Misafirler 19 Mart 2018 19:26
          2
          Eski sayaçlar, yükün doğası gereği indüksiyonlu ısıtıcılardan gelen enerji tüketimini iyi hesaplamıyordu (aktif değil çoğunlukla reaktif görünüyor). Bu nedenle, gerçekte yanan 2 kW ile sayacın birden biraz fazla sayıldığı ortaya çıktı. Modern sayaçların yükün ne olduğu umrunda değil.
          1. Maksim
            #30 Maksim Misafirler 2 Nisan 2018 15:30
            3
            Ev sayacının saydığı ve aktif olduğu kW ve reaktif kVAR, bunun için ayrı sayaçlar kuruldu (şimdi birleştirildiler)
      2. Misafir Yuri
        #31 Misafir Yuri Misafirler 22 Mart 2018 06:09
        2
        oooh, hesaplamalar bunlar.Bu, hayatımın 10 yılını termal süreçleri ve bunlarla bağlantılı her şeyi inceleyerek harcadığım anlamına geliyor.
      3. Edos
        #32 Edos Misafirler 24 Mart 2018 15:52
        2
        Halka, termal enerjinin harcanan elektrik enerjisinden en az %1 daha fazla nereden geldiğini formüllerle ayrıntılı olarak anlatın??!
      4. Misafir İskender
        #33 Misafir İskender Misafirler 12 Temmuz 2019 19:53
        1
        Teşekkür ederim! Uzun zamandır ısı jeneratörü türlerinin maliyetlerine pratik ve bağımsız bir cevap arıyordum. Cevabınız beni çıktı birimi başına karşılaştırmalı maliyetlere dayalı olarak pratik verilerden elde edilen tümevarımsal cevaba yönlendiriyor. Teşekkür ederim!
    3. Misafir Sergey
      #34 Misafir Sergey Misafirler 14 Mart 2018 13:35
      6
      Joule-Lenz yasası iptal edilmedi; herhangi bir ısıtma elemanı tipi ısıtıcının verimliliği neredeyse% 100'dür.
    4. Şurik
      #35 Şurik Misafirler 16 Mart 2018 16:10
      3
      Aradaki fark, e-postanın muhasebeleştirilmesi yöntemindedir. enerji. Bir endüktif yük, co'su ev yükünden gözle görülür derecede farklıysa ev sayacı tarafından doğru sayılmaz.
      Örneğin, bir transformatörün manyetik çekirdeğiyle ısıtma.

      Tasarruf etmek için ikinci seçenek ise klima ile ısıtmaktır; yaklaşık 300 W elektrikten 1 kW ısı elde edilir. maliyetler. Geri kalanı (700W) dışarıdaki havanın soğutulmasıyla elde edilir. Ama ne yazık ki normal klimalar -5 dereceye kadar iniyor. Aksi halde bu sadece bir ısı pompasıdır).
      1. altmaks
        #36 altmaks Misafirler 19 Mart 2018 19:29
        3
        -30'a kadar çalışan özel düşük sıcaklık klimaları bulunmaktadır. Ancak +10'da ısı pompasının verimliliği yaklaşık% 400 ise, o zaman -20'de sadece 200'dür ve -30'da% 100'e düşer. Dışarısı çok soğuk değilse bu oldukça etkili bir çözümdür.
    5. Sığınak Mumya
      #37 Sığınak Mumya Misafirler 13 Mart 2023 12:53
      0
      Dostum, 10 metrede 1 kW bir dogma değil, Sovyet SNIM'lerine göre (metre başına 100 W) tesislerdeki ısı kaybı için sadece eski Sovyet normudur. Avrupa standartları çok daha katıdır - metre başına 40W.Başka bir deyişle 10 metrede 0,4 kW. Daha katı olanlar da var - metre başına 20W.
  4. Misafir Nikolay
    #38 Misafir Nikolay Misafirler 12 Mart 2018 20:31
    7
    En havalı şey verimliliği hesaplamaktır. 20 yıldır ısıtma yapıyor olmama rağmen yorum bile yapmayacağım. Bütün bu sistem ya doğanın bir mucizesidir ya da saçmalıktır. Daha muhtemel ikincisi.
  5. Roman
    #39 Roman Misafirler 12 Mart 2018 21:04
    4
    Yalnızca minimum pozitif sıcaklığı korursanız 1 kilowatt, 30 metre ısıtılamaz. Okulda okumak, “Termodinamik” yasasını öğrenmek gerekiyordu.
    1. Edos
      #40 Edos Misafirler 24 Mart 2018 18:17
      7
      30 metrekare farklı olabilir.İki kilovatlık bir demir kabı ısıtamazsınız ama SIP panellerden (esasen köpük termos) yapılmış bir ev kolaylıkla ısıtabilir.Buradaki soru şu ki 1 kilowatt'tan fazlasını elde edemezsiniz. 1 kilowatt elektrikten termal enerji
  6. Boris
    #41 Boris Misafirler 12 Mart 2018 21:54
    14
    En çok hoşuma giden şey şuydu: "İndüksiyonlu ısıtıcının yaklaşık verimliliğini, ısıtma elemanları kullanan bir ısıtıcıya kıyasla hesapladım ve bir indüksiyonlu ısıtıcının verimliliğinin, ısıtma elemanlı ısıtıcıya göre 3,5 kat daha yüksek olduğu ortaya çıktı."
    Enerjinin korunumu kanununa aşina olmayan ancak elektrik ve ısı mühendisliğinden anlayan ESOBRITER'in hesaplamalarına bakmak çok ilginç.
  7. Vladilir
    #42 Vladilir Misafirler 12 Mart 2018 22:20
    5
    masraflı. Çok daha ekonomik sistemler var. örnek - iyon kazanı
  8. Misafir Vladimir
    #43 Misafir Vladimir Misafirler 12 Mart 2018 22:54
    3
    Bu karo yalnızca manyetik özelliklere sahip malzemeyi ısıtıyor ve bu oluklu borular mıknatıslanmıyor, verimlilik açısından bunları birkaç kez test ettim. incir Onu tanıyor ama bu fiyata kazanmanız pek mümkün değil ve insan bu kadar yaygaranın nedenini sorabilir.
  9. Misafir Gennady
    #44 Misafir Gennady Misafirler 12 Mart 2018 23:32
    6
    Sayacınız günde 24 kWh elektrik saymışsa, enerjinin korunumu yasasına göre hangi ısıtma elemanını kullanırsanız kullanın, ısının% 100'ü evde veya dairede kalacaktır.
    Isınmanın yaklaşık %30-60'ının uçup gittiği farklı marka gaz, kömür veya odun bacalı kazanların ısıtma için kullanılması durumunda verimliliği dikkate almak mantıklı olacaktır. Köylerde verimsiz, bazen Sovyet döneminden kalma ev yapımı kazanlarla karşılaştım.
  10. Misafir Vladimir
    #45 Misafir Vladimir Misafirler 13 Mart 2018 00:17
    0
    "Burada temel kriter elektrik enerjisini ısıya dönüştürme verimliliğidir."
    verim düşükse termal kayıplar olacaktır. Ve TEN'den tükettiğimiz şey bu. Evde herhangi bir kayıp yok. Evin dışındaki kayıpları dikkate almıyoruz.

Yatak örtüsü nasıl dikilir | Kendin Yap

GOST SSCB'ye göre evde haşlanmış sosis yapmak zor değil ama çocukluğun tadını hatırlamak paha biçilemez

Kendi elinizle evde bir direnç nasıl yapılır

Harika bir hatıra “yanan mum” nasıl yapılır

«Kendin yap - kendi ellerinle» - hurda malzemelerden ve evdeki eşyalardan yapılmış ilginç ev yapımı ürünlerin bulunduğu bir site. Fotoğraflar ve açıklamalar, teknolojiler, yaşam tüyoları içeren adım adım ustalık sınıfları - gerçek bir ustanın veya sadece bir zanaatkarın iğne işi için ihtiyaç duyduğu her şey. Her karmaşıklıkta el sanatları, yaratıcılık için geniş bir yön ve fikir yelpazesi.

Okumanızı öneririz

Çamaşır makinesi hata kodları